دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
ّشرکت آب و فاضلاب استان خوزستان|دفتر تحریریه الکترونیک|دفتر تحریریه الکترونیک - جزئیات خبر
مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان در نشست خبری صدا و سیمای مرکز آبادان:

منبع ورودی آب شرب آبادان و خرمشهر از دز تامین می شود

منبع ورودی آب شرب آبادان و خرمشهر از دز تامین می شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت : به منظور افزایش کیفیت آب آبادان و خرمشهر بخشی از منبع ورودی آن به طرح غدیر و از سد دز تامین می شود.

 

 به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلا ب خوزستان، محمد رضا کرمی نژاد در نشست خبری صدا و سیمای مرکز آبادان اظهار داشت: به منظور افزایش کیفیت آب آبادان و خرمشهر بخشی از منبع ورودی آن به طرح غدیر و از سد دز تامین می شود.

وی افزود: عملیات تبدیل ورودی طرح آبرسانی غدیر از کرخه به سد دز در حال انجام است و با توجه به کیفیت بالای آب موجود در دز ، آب شرب آبادان و خرمشهر نیز به لحاظ کیفی بهبود پیدا می کند.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی انتقال آب به شهرهای آبادان و خرمشهر در مرحله آزمایش است و تا پایان مردادماه به مرحله بهره برداری می رسد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: در حال حاضر‌Ec آب شهر آبادان سه هزار و ۲۰۰ میکرموس است که با اجرایی شدن این عملیات و آمیخته شدن با آب سد دز این رقم کاهش چشمگیری خواهد داشت   چرا که EC  آب شرب سد دز ۵۰۰ میکروموس است.

کرمی نژاد خاطر نشان کرد:  بیش از ۸۰ درصد آب مورد نیاز آبادان و خرمشهر از طرح آبرسانی غدیر تامین می شود و بقیه‌ی آن از رودخانه بهمنشیر و سد مارد است که پیش از پیوستن به لوله های آب شهری توسط تصفیه خانه های مسیر به کیفیت مناسب می رسند.

مدیر عامل آبفا خوزستان به اجرای پروژه های ماده 56 در خوزستان اشاره کرد و گفت: آبفا خوزستان در اجرای پروژه های فاضلاب استان با استفاده از  ماده 56 پیشتاز کشور است و با اقدامات انجام شده توسط آبفا خوزستان در اجرای پروژه های ماده 56 (فاینانس داخلی) در استان توانستیم جایگاه نخست کشور را کسب کنیم.

وی عنوان کرد: در حال حاضر اعتبارات ماده 56 فاضلاب در شهرستان های آبادان، خرمشهر، شادگان و مسجد سلیمان با اعتبار یک هزار و 450 میلیارد تومان در حال اجرا است.

کرمی نژاد به گام مهم اجرای این پروژه ها اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه های فاینانس فاضلاب ماده 56 در چهار شهر فوق الذکر گامی مهم در جهت اجرای شبکه فاضلاب و فعالیت های زیست محیطی خوزستان است.

طی این گفتگوی زنده تلویزیونی جلیل مختار نماینده شریف مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز طی تماس تلفنی زنده از طرحها و پروژه ای آب و فاضلاب فعال در حوزه انتخابیه خود ابراز رضایت کرد و گفت:از محل اعتبارات فاینانس ۵۰۰ میلیارد تومان جبهه های کاری متعددی در حوزه عملیات اجرایی طرح فاضلاب فعال شده و در صورت تداوم کار با همین کیفیت چشم انداز مثبتی را برای وضعیت فاضلاب متصور هستیم

وی افزود :انشاء الله امیدواریم که با انجام پروژه های فاضلاب شاهد ارتقای شاخص های بهداشتی در شهر آبادان باشیم.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در ادامه به عملیات اجرایی طرحهای آبرسانی در این شهرستان نیز اشاره و اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرحها پایداری آب هم از نظر کمی و هم کیفی در حوزه های شهری و روستایی رقم بخورد.

تنظیم: بهنام پریچه

(یکشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۱) ۱۲:۵۹
http://www.abfakhz.ir/u/3sj
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید